1. Suomalainen pakkausinnovaatio keräsi miljoonarahoituksen
Uutisessa kerrotaan kuin Suvi Haimin ja Laura Kyllösen yritys Sulapac sai kerättyä miljoona euroa pääomaa. Pääoma saatiin kerättyä sijoituskierroksen avulla. Sulapac perustettiin Helmikuussa 2016 ja yritys yrittää päästä eroon muovijäteongelmasta. Yritys valmistaa siis muovipusseja, mutta tuote on muvoin kaltainen pakkausmateriaali, jonka koostumus on vain puuta ja luonnonperäistä sidosainetta. Artikkelissa kerrotaan myös kuinka Sulapacin innovaatio on kiinnostanut sekä suuria kosmetiikkavalmistajia että suomalaisia rahoittajia. Suvi Haimin mukaan tavoitteena on tulevaisuudessa olla dominoiva egologinen materiaali maailman 800 miljardin euron suuruisilla pakkausmarkkinoilla.
Uutinen on mielestäni tärkeä, koska uusi pakkausmateriaalin valmistaminen egologisemmin on hyvä asia maailman kannalta. Esimerkiksi sillä voidaan vähentää ilmaston lämpenemistä. On tärkeää myös saada tieto kuluttajille jotta he voivat alkaa ostamaan tuotteita jossa on käytetty egologista pakkausmateriaalia.
Julkaistu 3.4.2017 Kauppalehti Suomalainen pakkausinnovaatio keräsi miljoonarahoituksen. http://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomalainen-pakkausinnovaatio-kerasi-miljoonarahoituksen/Y53xmth3
2. Nyt oli Palkansaajien tutkimuslaitoksen vuoro nostaa talousennustettaan
Artikkelissa kerrotaan Palkansaajien tutkimuslaitkosen ennusteesta Suomen taloudelle. Artikkelin mukaan positiiviset talousennusteet saivat jatkoa kun Palkansaajien tutkimuslaitos julkaisi oman arvionsa Suomen talouden kasvunäkymistä. Ennusteen mukaan Suomen talous kasvaa tänä vuonna 1,9 prosenttia. Ennuste nousi 0,6prosenttiyksiköllä viime syksystä. Ensi vuonna talouskasvun odotetaan hidastuvan 1,7prosenttiin. Uutisissa kerrotaan myös kuinka kasvunäkymiä varjostavat useat epävarmuustekijät Yhdysvaltain presidentistä populismin nousuun Euroopassa.
Uutinen on tärkeä, koska ihmisten pitää tietää Suomen taloudesta.
Julkaistu 4.4.2017 yle Nyt oli Palkansaajien tutkimuslaitoksen vuoro nostaa talousennustettaan.
http://yle.fi/uutiset/3-9543483
3. Työnhakuboosteri auttoi työllistymään.
Artikkeli kertoo siitä kuinka uuden työn löytäminen vaatii sitkeyttä taloustilanteen takia. Uutinen kertoo kuinka ihmiset ovat saaneet töitä työnhakuboosterin avulla. Työnhakuboosteriin on osallistunut 170 henkilöä kevään aikana. Yli 60% osallistuneista on saanut töitä boosterin avulla. Artikkelin mukaan innostus ei tuonut työpaikkaa. Työnhakuboosteri luo boosteriryhmiä joissa on ihmisiä mahdollisiman monelta eri tasolta. Noin kymmenen osallistujan ryhmissä voi parantaa työnhakutaitoja, saada lisäponttaa työnhakuun, kirkastaa oman osaamisen keihäänkärjet ja uratoiveet sekä antaa ja saada vertaistukea. OTTY:n pienryhmätoiminta on nimetty Työnhakuboosteriksi.
Uutinen on tärkeä koska moni ihminen on vailla työpaikkaa ja niitä on vaikea löytää niinkuin artikkelissakin kerrotaan. Tämmöiset boosterit auttavat ihmisiä saaman töitä ja se on hyvä asia yhteiskunnalle.
Myynti & markkinointi 4/16, Työnhakuboosteri auttoi työllistymään, Leena Vänni ja Helena Andersson.
4. Digitaalisuus ahdistaa ja luo mahdollisuuksia
Artikkelissa kerrotaan kuinka Digital Roadblock -tutkimus paljastaa miten markkinoijat tuntevat suurta epävarmuutta yrittäessään hallita digitaalisen transformaation aiheuttamia muutoksia. Toisaalta useimmat heistä kokevat digitaalisen muutoksen myös mahdollisuutena esimerkiksi räätälöityjen asiakaskokemusten luomisessa. Datan hyödyntäminen ja mittaaminen pysyvät suurimpina haasteina. Suurena haasteena pidetään myös riittämättömiä budjetteja. Artikkelissa myös kerrotaan kuinka 85 prosenttia markkinoijista pitää mobiilia ratkaisevana kanavana asiakkaiden sitoutumisessa. Digital Roadblock Report 2016 -tutkimus perustuu verkkokyselyyn, johon osallistui 1 301 eurooppalaista markkinoijaa Englanniss, Saksassa ja Ranskassa.
Uutinen on hyvin ajankohtainen koska yhä enemmän yrityksi on siirtyny markkinointiin netin ja sosiaalisen median kautta. Netin kautta markkinointi on hyödyllistä.
Myynti & markkinointi 6/16. digitaalisuus ahdistaa ja luo mahdollisuuksia, koonnut Piia Kunnas.
Uutisessa kerrotaan kuin Suvi Haimin ja Laura Kyllösen yritys Sulapac sai kerättyä miljoona euroa pääomaa. Pääoma saatiin kerättyä sijoituskierroksen avulla. Sulapac perustettiin Helmikuussa 2016 ja yritys yrittää päästä eroon muovijäteongelmasta. Yritys valmistaa siis muovipusseja, mutta tuote on muvoin kaltainen pakkausmateriaali, jonka koostumus on vain puuta ja luonnonperäistä sidosainetta. Artikkelissa kerrotaan myös kuinka Sulapacin innovaatio on kiinnostanut sekä suuria kosmetiikkavalmistajia että suomalaisia rahoittajia. Suvi Haimin mukaan tavoitteena on tulevaisuudessa olla dominoiva egologinen materiaali maailman 800 miljardin euron suuruisilla pakkausmarkkinoilla.
Uutinen on mielestäni tärkeä, koska uusi pakkausmateriaalin valmistaminen egologisemmin on hyvä asia maailman kannalta. Esimerkiksi sillä voidaan vähentää ilmaston lämpenemistä. On tärkeää myös saada tieto kuluttajille jotta he voivat alkaa ostamaan tuotteita jossa on käytetty egologista pakkausmateriaalia.
Julkaistu 3.4.2017 Kauppalehti Suomalainen pakkausinnovaatio keräsi miljoonarahoituksen. http://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomalainen-pakkausinnovaatio-kerasi-miljoonarahoituksen/Y53xmth3
2. Nyt oli Palkansaajien tutkimuslaitoksen vuoro nostaa talousennustettaan
Artikkelissa kerrotaan Palkansaajien tutkimuslaitkosen ennusteesta Suomen taloudelle. Artikkelin mukaan positiiviset talousennusteet saivat jatkoa kun Palkansaajien tutkimuslaitos julkaisi oman arvionsa Suomen talouden kasvunäkymistä. Ennusteen mukaan Suomen talous kasvaa tänä vuonna 1,9 prosenttia. Ennuste nousi 0,6prosenttiyksiköllä viime syksystä. Ensi vuonna talouskasvun odotetaan hidastuvan 1,7prosenttiin. Uutisissa kerrotaan myös kuinka kasvunäkymiä varjostavat useat epävarmuustekijät Yhdysvaltain presidentistä populismin nousuun Euroopassa.
Uutinen on tärkeä, koska ihmisten pitää tietää Suomen taloudesta.
Julkaistu 4.4.2017 yle Nyt oli Palkansaajien tutkimuslaitoksen vuoro nostaa talousennustettaan.
http://yle.fi/uutiset/3-9543483
3. Työnhakuboosteri auttoi työllistymään.
Artikkeli kertoo siitä kuinka uuden työn löytäminen vaatii sitkeyttä taloustilanteen takia. Uutinen kertoo kuinka ihmiset ovat saaneet töitä työnhakuboosterin avulla. Työnhakuboosteriin on osallistunut 170 henkilöä kevään aikana. Yli 60% osallistuneista on saanut töitä boosterin avulla. Artikkelin mukaan innostus ei tuonut työpaikkaa. Työnhakuboosteri luo boosteriryhmiä joissa on ihmisiä mahdollisiman monelta eri tasolta. Noin kymmenen osallistujan ryhmissä voi parantaa työnhakutaitoja, saada lisäponttaa työnhakuun, kirkastaa oman osaamisen keihäänkärjet ja uratoiveet sekä antaa ja saada vertaistukea. OTTY:n pienryhmätoiminta on nimetty Työnhakuboosteriksi.
Uutinen on tärkeä koska moni ihminen on vailla työpaikkaa ja niitä on vaikea löytää niinkuin artikkelissakin kerrotaan. Tämmöiset boosterit auttavat ihmisiä saaman töitä ja se on hyvä asia yhteiskunnalle.
Myynti & markkinointi 4/16, Työnhakuboosteri auttoi työllistymään, Leena Vänni ja Helena Andersson.
4. Digitaalisuus ahdistaa ja luo mahdollisuuksia
Artikkelissa kerrotaan kuinka Digital Roadblock -tutkimus paljastaa miten markkinoijat tuntevat suurta epävarmuutta yrittäessään hallita digitaalisen transformaation aiheuttamia muutoksia. Toisaalta useimmat heistä kokevat digitaalisen muutoksen myös mahdollisuutena esimerkiksi räätälöityjen asiakaskokemusten luomisessa. Datan hyödyntäminen ja mittaaminen pysyvät suurimpina haasteina. Suurena haasteena pidetään myös riittämättömiä budjetteja. Artikkelissa myös kerrotaan kuinka 85 prosenttia markkinoijista pitää mobiilia ratkaisevana kanavana asiakkaiden sitoutumisessa. Digital Roadblock Report 2016 -tutkimus perustuu verkkokyselyyn, johon osallistui 1 301 eurooppalaista markkinoijaa Englanniss, Saksassa ja Ranskassa.
Uutinen on hyvin ajankohtainen koska yhä enemmän yrityksi on siirtyny markkinointiin netin ja sosiaalisen median kautta. Netin kautta markkinointi on hyödyllistä.
Myynti & markkinointi 6/16. digitaalisuus ahdistaa ja luo mahdollisuuksia, koonnut Piia Kunnas.
Olet tehnyt tämän tehtävän huolella. Hyvä!
VastaaPoista